مراحل تولید چای در کارخانه

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۴۳:۵۸ ق.ظ

 

مراحل تولید چای در کارخانه

چای نوشیدنی ارزشمندی است که از گیاه ( بوته ) چای تهیه می شود. به وسیله دست، برگ های سبز و جوان بوته چای چیده می شود؛ در طی فرایندی که در کارخانه بر روی گیاه چای اِعمال می شود، برگ های جوان و سبز، به چایی که قابلیت دم کردن و نوشیدن دارد تبدیل می شود .

فرایند تولید چای در کارخانه شامل هفت مرحله می باشد. این مراحل عبارتند از : پلاس، مالش، تخمیر (اکسیداسیون)، خشک، سرت (طبقه بندی)، انبار و بسته بندی .

اولین مرحله برای تولید چای ما ، چینش است؛ این مرحله به صورت دستی انجام می گیرد؛ در این مرحله، برگ های سبز و جوان گیاه چای که در شرایط کاملا طبیعی و ارگانیک رشد کرده اند چیده و آماده مرحله پلاس می گردد. در مرحله پلاس، رطوبت برگ کاهش یافته و  با ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی در برگ گیاهان، گیاه برای مرحله مالش و تخمیر آماده می شود. در مرحله مالش ، هدف آسیب رساندن به نسوج گیاه چای است؛ در این مرحله زمینه اکسیداسیون کامل مواد خام غیر قابل استفاده، به مواد خوش طعم و معطر فراهم می گردد. در مرحله تخمیر نیز هدف، ایجاد تغییرات شیمیایی و بیوشیمیایی در برگهای گیاه چای می باشد؛ با اِعمال این تغییرات چای خوش طعم وخوش رنگ آماده می شود. در مرحله خشک کردن، به عمل تخمیر خاتمه داده می شود و هدف از این مرحله تثبیت خواص غذایی در برگ های چای تخمیر شده است. در مرحله بعد، چای تولید شده از لحاظ اندازه طبقه بندی می شود؛ چای طبقه بندی شده دارای اسامی و خواص متفاوتی می باشد. پس از سورت و طبقه بندی چای، محصول تولید شده در انبار قرار می گیرد و روز بعد بسته بندی و علامت گذاری می شود.  

در فرایند تولید محصولات گیلان چای ، تمام مراحل پلاس، مالش، تخمیر(اکسیداسیون)، خشک، سرت (طبقه بندی)، انبار و بسته بندی زیر نظر متخصصین انجام می شود و  محصولی طبیعی و با کیفیت آماده ارائه به مصرف کنندگان می شود.  محصولات گیلان چای کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و بدون استفاده از افزودنی و مواد شیمیایی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

عرضه مستقیم چای از کارخانه

امروزه با دسترسی به دنیای مجازی، امکان عرضه مستقیم چای از کارخانه فراهم شده است؛ در نتیجه تهیه چای اصل و یا کیفیت، با هزینه ای مقرون به صرف و بدون اتلاف وقت برای مصرف کنندگان فراهم می باشد.

تهیه مستقیم چای از کارخانه، علاوه بر آنکه موجب اطمینان خاطر مصرف کننده از کیفیت محصول می شود به علت حذف واسطه، بر کاهش قیمت نیز تاثیرگذار است. به همین دلیل امروزه مصرف کنندگان به تهیه چای به صورت مستقیم از کارخانه تمایل دارند.

گیلان چای با در نظر گرفتن این امر مهم، زمینه عرضه مستقیم محصول به مصرف کنندگان را فراهم کرده است؛ در نتیجه چای تولید شده به صورت مستقیم پس از تولید به مصرف کننده عرضه می شود.

برای خرید می توانید با ثبت نام در سیستم، محصول مورد نظر را سفارش دهید و در اسرع وقت سفارش خود را دریافت نمایید.

همچنین امکان ثبت سفارش از طریق شماره 09113414904 نیز فراهم می باشد .

gilanchay.com گیلان چای

gilanchay.com

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید