ناگفته هایی درباره مصرف چای ، خواص مصرف و زمان مصرف چای

۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹:۱۹ ق.ظ

ناگفته هایی درباره مصرف چای

در ایران و سایر کشورها یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها چای است. این نوشیدنی دارای خواص و فواید بی شماری است؛ به منظور بهره بردن از خواص و فواید این نوشیدنی می بایست نسبت به خواص مصرف چای، باید و نباید های مصرف چای و زمان مصرف چای ، آگاهی داشته باشیم.

خواص مصرف چای :         

چای به علت دار بودن میزان زیادی آنتی اکسیدان، موجب مقاومت بدن در مقابل بیماری های قلبی و سرطان می شود.  فلوراید موجود در این نوشیدنی، موجب جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش پلاک دهان می شود. مصرف چای سبز، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به رماتیسم می شود.

تصفیه خون و بهبود رنگ چهره، پاکسازی معده و مغز، تسکین برخی از سردردها، کاهش بوی بد دهان، افزایش نشاط و کاهش اندوه و .... از دیگر خواص مصرف چای است.

زمان مصرف چای :

با توجه به این امر که فلاونویدهای موجود در چای، مانع جذب آهن غذا می شود چای نباید همراه با غذا استفاده شود؛ مصرف چای بلافاصله بعد از غذا، به علت دارا بودن چنین ویژگی، برای افرادی که غلظت خون دارند توصیه می شود.

چای با دارا بودن کافئین موجب اختلال خواب می شود و از مصرف چای در دوساعت پیش از رفتن به رختخواب باید خودداری شود؛ افرادی که دارای اختلالات خواب هستند بهتر است که در صبح و یا ظهر از این نوشیدنی استفاده کنند.

برای کاهش وزن نوشیدن چای سبز 20 دقیقه بعد از مصرف غذا توصیه می شود؛ زیرا موجب سوزاندن چربی بیشتر و دفع سم بیشتری از بدن می شود.

 

گیلان چای gilanchay.com

gilanchay.com

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید