چای سیاه گیلان محبوب ترین چای ایرانی

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲:۵۶ ق.ظ

گیلان چای gilanchay.com

 

چای سیاه گیلان محبوب ترین چای ایرانی

 

چای از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد. چای ایرانی به چایی اطلاق می شود که در شمال ایران برداشت می شود. چای گیلان محبوب ترین چای ایران است .

یکی از عوامل موثر بر کیفیت و کمیت مواد معطر کننده و مواد تلخ کننده در چای، منطقه جغرافیایی است. به همین دلیل طعم و کیفیت چای در برخی از نقاط بسیار بهتر است. چای گیلان به دلیل دارا بودن طعم و کیفیت بالا یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین چای های ایرانی است.

چای واژه ای چینی است که بر یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از آن اطلاق می شود؛  در گویش چینی جنوبی این گیاه چای نامیده می شود و در گویش چینی شمالی این گیاه تِی نامیده می شود. در اروپای غربی نام این گیاه از چینیان شمالی اقتباس شده و در خاورمیانه و شمال آفریقا، واژه چای از چینیان جنوبی آموخته شده است.

با دم کردن برگ ها، جوانه ها و شاخه های فرآوری شده بوته چای، نوشیدنی چای آماده می شود. این نوشیدنی حاوی منابع طبیعی کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان بوده و فاقد چربی، کربوهیدرات و پروتئین است. این نوشیدنی ارزشمند دارای طعمی تلخ و گس می باشد.

چای گیلان از مرغوب ترین چای های ایرانی است که در مقایسه با چای های خارجی، خالص تر است؛ در تولید چای گیلان از مواد معطر و اسانس های غیر طبیعی برای افزودن طعم و رنگ چای استفاده نمی شود. زیرا در طولانی مدت، عطریات مصنوعی در کبد تجمع یافته و به سموم تبدیل می شود.برای نوشیدن چای گیلان  و معطر کردن آن می توان از برگ گل یاس و گل محمدی بهره برد .

gilanchay.com

 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید