چای ممتاز ، چای سرگل سیاه و توضیحاتی درباره انواع چای

۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۴۲:۵۲ ب.ظ

چای شکسته ممتاز چای مرغوب ایرانی

چای شکسته ممتاز ( چای سرگل) یکی از انواع چای ایرانی است که وقتی لمسش میکنیم زبر است و به علت سایز کوچک و بی شکلی، به چای شکسته شهرت یافته است. چای شکسته ممتاز از طعم و رنگ عالی برخوردار است.

در میان مردم دنیا یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین نوشیدنی ها، چای است؛ ارتفاع گیاه چای خودرو تا 7 متر می رسد و دارای برگ های بیضی شکل، نیزه ای و نوک تیز می باشد. در حالت کلی، از لحاظ رنگ، چای به سه دسته قابل تقسیم است: چای سیاه، چای سفید و چای سبز و البته چای زرد هم به مقدار خیلی کم تولید میشود

در انواع چای سیاه، سبز و سفید نیز چای ایرانی به لحاظ شکل ظاهری در 5 دسته متمایز می شود . تقسیم بندی چای به لحاظ ظاهری عبارت است از: چای سرگل، چای ممتاز، چای قلم، چای شکسته ، چای سبز ، چای باروتی و کله مورچه ای ، که به گزارش سایت سلامت ، نمناک و باشگاه خبرنگاران جوان ، چای باروتی و کله مورچه ای چای های مناسبی برای نوشیدن نیستند . شما میتوانید با کلیک روی سایت ها ، خبر را به صورت کامل مطالعه فرمائید .

بر اساس تازگی، موضِع چینش و اندازه برگ به هنگام چینش، چای سیاه دسته بندی می شود. چای شکسته به نوعی از چای گفته می شود که در اندازه متوسط است . چای شکسته از چای قلم ریزتر و از چای باروتی درشت تر می باشد . در مراحل چای سازی و همچنین عملیات طبقه بندی، در تولید چای شکسته ممتاز، از اجزای مختلف برگهای لطیف استفاده می شود. برای تولید چای شکسته ممتاز از برگچه های بالایی بوته چای استفاده می شود که دارای مرغوبیت و ارزش غذایی بالایی می باشد؛ رنگ این چای مشکی مایل به خاکستری می باشد.

مزه ای گس و طعم تلخ، غلظت کم، رنگ قهوه ای، عطر و طعم طبیعی و باز شدن برگ های چای در قوری، از ویژگی هایی است که چای مرغوب پس از دم کشیدن دارد . 

چای ممتاز سرگل  یک چای صددرصد ارگانیک

استفاده از رنگ و اسانس مصنوعی در تهیه بعضی از چای های خارجی، همچنین استفاده از آفت کش ها و ... در مراحل تولید این محصول، موجب کاهش ارزش غذایی این محصول می شود.

امروزه با بالا رفتن آگاهی از اهمیت محصولات ارگانیک ، گرایش به محصولات طبیعی و ارگانیک افزایش یافته است. چای شکسته ممتاز که توسط گیلان چای به صورت کاملا ارگانیک تهیه می شود ، دارای کیفیت و ارزش غذایی بالایی می باشد؛ این محصول کاملا سالم بوده و در مراحل تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است. در تولید این محصول از مرغوب ترین بخش گیاه چای استفاده شده است .

چای شکسته ممتاز کاملا طبیعی و فاقد هرگونه مواد شیمیایی است؛ این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی است؛ نوشیدن این چای افزایش دهنده شادابی و موجب از بین رفتن خستگی می شود .

دم کردن چای ممتاز

برای دم کردن این محصول، حدود 15 دقیقه زمان لازم است و پس از آن چای طبیعی و ارگانیک با خواص فراوان و عطر طبیعی آماده نوشیدن است. زمان مورد نیاز برای دم کشیدن این چای به علت طبیعی بودن محصول است و خاصیت ذاتی این گیاه دارویی با ارزش است. برای استفاده بیشتر از خواص چای شکسته ممتاز نوشیدن آن بین 10 الی 15 دقیقه پس از دم کشیدن توصیه می شود. اما نوشیدن این چای تا 3 ساعت پس از دم کشیدن چای نیز امکان پذیر است.

چای شکسته ممتاز گیلان چای محصولی کاملا طبیعی و ارگانیک است که در کوه پایه های شمال ایران تولید شده است. این چای مطبوع و گوارا دارای خواص فراوان می باشد .

 

gilanchay.com

.

 

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید